onsdag den 18. april 2012

Anne Franks dagbog

Jeg læste Anne Franks dagbog, da jeg var syv år gammel for første gang. Senere har jeg læst den 4 gange mere. Anne Frank var en jøde, som levede under 2. verdenskrig. Da hun var 13 år gammel, gik hende og hendes familie under jorden sammen med Hr. og fru van Daan og deres søn Peter van Daan. Under deres ophold får  de hjælp fra venner og gamle kollegaer. Anne skriver om deres liv i hendes dagbog indtil 1944, hvor deres skjulested bliver opdaget. De bliver alle sendt til koncentrationslejren Bergen-Belsen, hvor kun hendes far overlever.
Jeg synes, at bogen er rigtig god, for det er meget spændende at vide, hvordan det måtte være at "gå under jorden". Hun beskriver deres tilværelse rigtig godt, og hun drømmer faktisk om at blive forfatter og at udgive hendes dagbog, når krigen slutter. Bogen kan godt være lidt hård at komme igennem, da hendes hverdag forløber sig rimelig ens. Men når man først er i gang, synes jeg, at den er rigtig spændende, og man får lyst til at vide, hvad der sker i baghuet.

Xoxo
Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar